Co je to metaverse?
Kryptoautomatizované obchodování

Co je Metaverse?

Černé zrcadlo, britský filmový seriál, který měl premiéru v roce 2011, předvedl fiktivní svět, kde lidé úzce interagovali s technologií prostřednictvím virtuální a rozšířené reality. Ve filmu lidé unikli problémům života, jak ho známe, ale přesto měli smysluplné zážitky. Ve skutečnosti byl „skutečný život“ virtuální a každý pracoval s bodovým systémem. Rychle vpřed do dneška a to, co bylo v roce 2011 fikcí, se s potenciálem tohoto metaverze pomalu stává realitou.

Co je Metaverse?

Dne 28. října 2021 generální ředitel Facebooku Mark Zuckerberg oznámil, že společnost mění značku a mění svůj název na „Meta“. 

Od té doby, co tato zpráva vyšla, se objevilo několik otázek. O co se Facebook snaží? Co je Metaverse? Jaké jsou krátkodobé a dlouhodobé důsledky? Jak by to změnilo způsob, jakým žijeme a děláme věci? Jak by to ovlivnilo koncept peněz? Jak brzy se to všechno stane? 

At Coinrule, nenecháme žádné otázky nezodpovězené. Pojďme se tedy do tohoto tématu ponořit hlouběji.

Digitální paralelní vesmír  

Ačkoli to tak vypadá, „metaverse“ není ve skutečnosti nové slovo. Je to módní slovo od 90. let, kdy jej zpopularizoval Neal Stephenson ve svém fiktivním románu z roku 1992 Snow Crash. 

Stephenson v knize popsal metaverse jako „sdílené imaginární místo pro veřejnost dostupné na internetu a promítnuté do brýlí pro virtuální realitu“.

Dnes odborníci popsali metaverse jako digitální paralelní vesmír. Někteří také předpokládají, že jde o budoucnost internetu. 

Metaverzí je internet, naplněný zážitky z virtuální a rozšířené reality. Představte si to jako svět, kde můžete virtuálně zažít skutečné zážitky.

Ačkoli některé technologie potřebné pro vesmír jsou v současné době dostupné, zbývá ještě dlouhá cesta, než se metavesmír stane široce dostupným. 

NFT a blockchain v Metaverse

Jednou z nejběžnějších nových zkratek v poslední době je „NFT“ (nezastupitelné tokeny). 

Odborníci uvedli, že NFT a další podobné technologie jsou klíčovou součástí metaverze, protože spolu s nimi má metaverze koherentní univerzální měnový systém.

Pro ty, kteří se umisťují a využívají nové technologie, jako jsou hry za účelem získání výdělku a NFT, lze vydělat jmění.  

Ve financích se aktivum, které je nerozeznatelné a zaměnitelné s jinými instancemi stejného aktiva, považuje za zastupitelné aktivum. Například měny a kryptoměny jsou zastupitelná aktiva – není žádný rozdíl mezi 2 samostatnými dolarovými bankovkami nebo 2 samostatnými bitcoiny.

Jakýkoli dolar lze směnit za jakýkoli jiný dolar; podobně lze jakýkoli bitcoin směnit za jakýkoli jiný bitcoin. 

Naopak nezaměnitelný token je jedinečné aktivum, které je zaměnitelné. Je jedinečný, protože hodnota NFT je jedinečná pro vlastníka. Například digitální umění, které vám připomíná vaši babičku, pro vás může mít hodnotu 1000 dolarů. Tak hádejte co? Na tom můžete nastavit jeho cenu.  

NFT představují bezpečný, decentralizovaný způsob identifikace a prokázání vlastnictví virtuálního aktiva. NFT jsou uloženy na blockchainu. Tímto způsobem může kdokoli vlastnit tyto tokeny a vlastnit digitální aktiva. Každý, kdo „prodává“ digitální produkt (ať už je to umění, hudba nebo cokoli jiného), jednoduše prodává doklad o vlastnictví aktiva.  

NFT jsou generovány a chráněny technologií blockchain. Rozdíl mezi NFT a, řekněme, bitcoinem nebo ethereem je však v tom, že NFT sám o sobě nemá žádnou obecnou obchodovatelnou hodnotu.  

Změna značky Facebooku na „Meta“ 

V průběhu let se Facebook vyvinul z pouhé platformy sociálních médií. S nákupy jako Instagram a Whatsapp společnost vždy ukazovala své ambice. V tomto světle není změna jeho názvu příliš překvapivá. 

V tuto chvíli má společnost mnoho dceřiných společností a obchodních linií a má smysl změnit název z hlavní aplikace, aby odpovídal její širší vizi. 

Zuckerberg ve svém prohlášení uvedl: 

„Myslím, že tam byl jen velký zmatek a trapnost ohledně toho, aby značka společnosti byla také značkou jedné z aplikací sociálních médií... Myslím, že je užitečné, aby lidé měli vztah se společností, který se liší od vztahu se společností jakýkoli konkrétní z produktů, který to všechno může tak trochu nahradit.“       

V březnu 2014 koupil Mark Zuckerberg společnost Oculus, která vyrábí VR headsety, za 2.3 miliardy dolarů. Tento krok lze považovat za předchůdce této nové značky a budoucnosti internetu.  

V metaverse je na co se těšit, ať už do něj chcete investovat nebo být aktivní součástí zážitku. 

Skutečné příležitosti v Metaverse    

I když je před námi ještě dlouhá cesta, existují první známky toho, že metaverze roste, podobně jako digitální světy poháněné kryptoměnami, např. Decentraland. Toto je první krok z mnoha. 

V metavesmíru mohou lidé sledovat všechny aspekty života. To znamená, že prakticky každé odvětví, které dnes existuje, může existovat na metavesmíru. Metaverze také zahájí novou realitu a postupně poskytne obrovské příležitosti pro digitální vlastnictví. 

Stejně jako když nastal boom internetu, multivesmír přinese několik příležitostí. Není divu, že na to Mark Zuckerberg vsadil tak velkou sázku.

Virtuální produkty 

S virtuálními produkty mohou podniky vstoupit na nové trhy a rozšířit nabídku svých značek. Například nákup limitované edice čelenky Gucci v metaverse může být brzy novou „vysokou módou“, kterou budete nosit na virtuální akce. 

Podobně bude metaverse představovat rozmanité příležitosti pro všechny druhy značek k prodeji virtuálních produktů.     

Širší dosah

Přemýšleli jste někdy nad tím, proč je průmysl videoher cennější než sportovní a filmový průmysl dohromady? Metaverze je projektována jako realistická a více pohlcující zážitek z videohry

Firmám to otevře dveře k inzerci a oslovení většího publika. Když se to nakonec stane, metaverse změní způsob, jakým se dělá reklama.

Poptávka po dovednostech

Aby se metaverze uskutečnila, dojde k masivní explozi a spolupráce mezi tvůrci po celém světě. To bude znamenat zvýšení základních dovedností, jako je digitální animace, UI/UX design, vizuální design, architektura, digitální umění, právo (IP ochrana) a další. 

Zaokrouhlení nahoru

Dokud nebude metaverze plně vytvořena, nikdo nemůže výslovně odpovědět na otázku „Co je metaverze? Dokážeme si však představit, jaké by to bylo vytvořit více pohlcující virtuální svět, kde by lidé mohli pracovat, hrát si, nakupovat a mít mnohem více zkušeností s lidmi z celého světa. 

Podle generálního ředitele společnosti Meta Zuckerberga: „Metaverse je virtuální prostředí, kde můžete být přítomni lidem v digitálních prostorech. Můžete si to představit jako ztělesněný internet, ve kterém jste, spíše než se na něj jen dívat. Věříme, že to bude nástupce mobilního internetu.“

Jsou podnikány základní kroky, které dokazují, že sen o metaverse se postupně projevuje. Bude zajímavé sledovat vývoj událostí v nadcházejících desetiletích.